26-600 Radom, ul.Limanowskiego 26/30
48 362-81-85

Erasmus + Building Competitive …

Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu, ul. Limanowskiego 26/30

Projekt ERASMUS+ “Building Competitive Advantage Through Personal Branding” („Tworzenie przewagi konkurencyjnej przez budowanie osobistej marki.”) ma na celu wyposażenie uczniów naszej szkoły w umiejętności przydatne na rynku pracy.

Każdy młody człowiek staje, lub stanie w niedalekiej przyszłości, przed wyzwaniami które niesie świat dorosłych. Będą zmuszeni do określenia swoich słabych i mocnych stron w celu odnalezienia się na rynku pracy, wspinania się po szczeblach kariery zawodowej, rozwijania umiejętności pracy w grupie, dokonywania autoprezentacji i dopasowywania się do oczekiwań pracodawcy. Projekt wychodzi naprzeciw tym potrzebom. Uczniowie dowiedzą się między innymi, jak prawidłowo napisać list motywacyjny, CV, podanie o pracę, utworzyć osobistą stronę internetową oraz w jaki sposób dokumentować swoje osiągnięcia w formie Portfolio. Będą mieli także możliwość ćwiczenia sztuki autoprezentacji (np.: podczas rozmowy kwalifikacyjnej), pracy w zespole, rozwiązywania trudnych, konfliktowych sytuacji. Dodatkowym walorem projektu jest możliwość, a czasem przymus, używania języka angielskiego w naturalnych warunkach w kontaktach z uczestnikami zarówno podczas wizyt, jak i na platformach komunikacyjnych, i zamkniętych portalach społecznościowych.

Czas trwania projektu przewidziano na 16 miesięcy, począwszy od września 2019 r. W jego trakcie łącznie 16 uczniów i 4 nauczycieli będzie korzystać ze spotkań szkoleniowych zorganizowanych w czterech krajach partnerskich: Bułgarii (Dobrich) – koordynator, Polsce (Radom), Grecji (Lamia) i Włoszech (Mediolan). Udział w projekcie jest otwarty dla każdego ucznia, rodzica, nauczyciela oraz środowiska lokalnego. Zależy nam na jak najszerszym odbiorze i aktywności wymienionych grup, gdyż wierzymy, że zarówno temat, jak i specyfika pracy w tym międzynarodowym przedsięwzięciu przyniesie wymierne korzyści wszystkim zaangażowanym.

Nasze główne zadanie, za które jesteśmy odpowiedzialni – wprowadzenie uczniów w tajniki tworzenia prostych stron internetowych, które będą pomagać im w osobistym rozwoju i dokonaniu autoprezentacji.

Z powodu pandemii COVID-19 niektóre założenia projektu musiały ulec modyfikacji, ale udało nam się go przedłużyć i trwa do końca grudnia 2021 r.

Zespół koordynujący działania projektowe / osoby do kontaktu:

Elwira Mortka, Dorota Sadłowska, Edyta Zielińska, Małgorzata Krajewska, Paweł Wilk.

 

Mobilność 1- Bułgaria:

W dniach 17-23 listopada 2019 r., wybrani uczniowie naszej szkoły (dwie uczennice z klasy 3B i dwóch uczniów z klasy 3E) wraz z opiekunami (pani Małgorzata Krajewska i pani Dorota Sadłowska) wyjechali do Dobrich w Bułgarii w ramach projektu ‘Building Competitive Advantage Through Personal Branding’, w celu rozpoczęcia współpracy i szkoleń z innymi szkołami partnerskimi z Bułgarii, Włoch i Grecji. Gospodarzem wizyty była bułgarska szkoła Rayko Tsonchev Private Specialized School of Tourism and Entrepreneurship. Tematem przewodnim pierwszej mobilności było „Podstawowe zasady budowania swojej osobistej marki.”

W trakcie wizyty wszyscy członkowie projektu uczestniczyli w warsztatach, skupiających się na poznaniu własnej osoby i charakteru, określaniu swoich słabych i mocnych stron, aby w pełni mogli się realizować w życiu prywatnym, na gruncie edukacyjnym, społecznym oraz zawodowym. W trakcie wykładu w Miejskiej Bibliotece w Dobrich, studenci zrozumieli, że do budowania własnej marki i osiągnięcia osobistego sukcesu przyczyniają się również inne osoby oraz jak bardzo znacząca w tym względzie jest odpowiednia sieć kontaktów z innymi ludźmi. W ramach wycieczki do Warny, wszyscy uczestniczyli w zajęciach na Uniwersytecie Warneńskim, poświęconych tajnikom dobrego pierwszego wrażenia i pozytywnego odznaczania się z tłumu oraz sposobom „sprzedawania swojej marki”.

Oprócz tego, mieliśmy okazję poznać wspaniałą kulturę i tradycje Bułgarii podczas bułgarskiego wieczoru kulturalnego, gdzie mogliśmy spróbować specjałów kuchni bułgarskiej, obejrzeć prezentację o kraju i krótkie przedstawienie przygotowane przez uczniów – gospodarzy. Mogliśmy nawet wspólnie zatańczyć tradycyjny bułgarski taniec! Gospodarze oprowadzili nas również po typowym Starym Bułgarskim Mieście oraz morskim wybrzeżu, Botanicznych Ogrodach w Balchik, by obejrzeć jedną z największych kolekcji kaktusów w Europie oraz najróżniejsze odmiany hodowli róż. W końcu Bułgaria jest jednym z dominujących producentów olejków różanych, wykorzystywanych w przemyśle kosmetycznym.

W trakcie prawie tygodniowego pobytu w Dobrich wszystkim przede wszystkim dopisywał dobry humor, chęć poznania innych kultur i widać było zaangażowanie partnerów. Uczestnicy projektu mieli świetną okazję, by sprawdzić swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim i rosyjskim. Lecz najważniejsze jest to, iż uczniowie i nauczyciele zrozumieli, że w XXI wieku bardzo trudno jest się wybić z tłumu bez zbudowania odpowiedniego wizerunku i dlatego wszyscy optymistycznie patrzą w przyszłość, że projekt im w tym pomoże. Następne spotkanie w ramach projektu zaplanowane jest w połowie marca 2020 roku w Grecji. Tym razem, dowiemy się jak aplikować na studia.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z pobytu w Dobrich w Bułgarii.

 

 

Mobilność 2 – Grecja:

W dniach 10-14 maja 2021 r. młodzież z Zespołu Szkół Technicznych w Radomiu udała się z wizytą do szkoły partnerskiej w Grecji (Lamia) w ramach programu Erasmus+ o nazwie ‘Building Competitive Advantage Through Personal Branding’ („Tworzenie przewagi konkurencyjnej przez budowanie osobistej marki”).

Z powodu obostrzeń wynikających z pandemii COVID-19 wizyta odbyła się poprzez łącze Internetowe. Udało się jednak wykonać zaplanowane działania, a przy okazji nawiązać kontakt z rówieśnikami z innych europejskich szkół, gdyż oprócz polskiej i greckiej placówki, w projekcie biorą udział także włoscy i bułgarscy uczniowie.

Głównym celem spotkania było nauczenie się jak stworzyć profesjonalne Portfolio oraz nabycie umiejętności przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej. Uczestnicy projektu dowiedzieli się również jak wygląda system edukacyjny w

innych państwach Unii Europejskiej oraz jakie są formy aplikowania na studia w wybranych krajach. Językiem projektu był angielski, zatem wszystkie prezentacje przygotowane przez profesjonalistów oraz uczniów, a także warsztaty i rozmowy, dawały możliwość szlifowania posługiwania się tym językiem w naturalnych warunkach.

W czasie zdalnej wizyty 10 uczniów z klasy 1B, 2B oraz 3B wraz z 5 nauczycielami miało również możliwość poznać historię, geografię i kulturę Grecji, w tym wykonać tradycyjne potrawy według wskazówek gospodarzy na żywo, np.: słynny sos Tzatziki.

Wizyta, choć on-line, przyniosła wszystkim uczestnikom wymierne korzyści w postaci wiedzy, nowych umiejętności, możliwości interakcji z nowopoznanymi rówieśnikami, nawiązania z nimi trwałych kontaktów oraz pracy w szkole w innej, ciekawej formie.

Skip to content