26-600 Radom, ul.Limanowskiego 26/30
48 362-81-85

Partners in Learning Appathon Competition w Londynie

Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu, ul. Limanowskiego 26/30

W pierwszym tygodniu ferii, w dniach 28 i 29 stycznia br. Michał Czarnecki, nauczyciel przedmiotów informatycznych Zespołu Szkół Technicznych w Radomiu uczestniczył w Londynie w siedzibie Microsoftu w pilotażowym programie pod nazwą Microsoft Partners in Learning Appathon Competition. Celem spotkania w Londynie było opracowanie innowacyjnej edukacyjnej aplikacji przeznaczonej na platformę Windows 8.
Przed finałowymi zawodami w stolicy Wielkiej Brytanii wszyscy nauczyciele z Europy zaangażowani w edukacyjnym programie Microsoft Partners in Learning mieli możliwość uczestniczenia w 3 sesjach Wirtualnego Uniwersytetu, które odbyły się w pażdzierniku, listopadzie i grudniu 2012r. Ich celem było poznanie platformy programistycznej Touch Develop do tworzenia innowacyjnych aplikacji na platformie Windows. W następnym etapie uczestnicy wysyłali do Microsoftu swoje wizje na innowacyjną edukacyjną aplikację.
Do finałowych zawodów zakwalifikowanych zostało najlepszych 21 wstępnych projektów edukacyjnych aplikacji stworzonych przez nauczycieli z różnych krajów europejskich. Poza reprezentantem naszego kraju do konkursu przystąpili także nauczyciele m.in z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Belgii, Danii, Portugalii, Grecji, Serbii, Słowenii, Estonii, Rumunii i Ukrainy. Podczas 24 godzinnego konkursu wszystkich uczestników wspierała kilkuosobowa grupa ekspertów z Microsoftu. Na zakończenie zawodów każdy uczestnik prezentował stworzoną przez siebie aplikację a złożone z przedstawicieli Microsoftu jury na drodze głosowania wytypowało zwycięzcę. Został nim nauczyciel z Ukrainy. Jego zwycięska aplikacja Electrical Scheme Constructor, do konstruowania obwodów elektrycznych trafiła do sklepu Microsoft Windows App Store. Michał Czarnecki ze swoją aplikacją do zapamiętywania par liczb – Mat Memo Game zajął 10 miejsce.

Skip to content